Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat beïnvloed de mode?

Ik wil graag weten waar wij mensen naar kijken en waarom we het wel of niet mooi vinden of is dat gewoon een smaak. en hoe belangrijk is mode eigenlijk voor de mens? (kleren)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
Amadea
6 jaar geleden
Er bestaat geen "de mens". Voor mij in mode totaal onbelangrijk. Ik wil kleren die lekker zitten en goed staan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk dat de tv en de media veel invloed hebben op wat in de mode is.
als een bepaalde ster iets draagt dan word dat mooi gevonden en daar word dan meteen op ingespeeld. hoe belangrijk het is bepaald iedereen voor zichzelf.
Reddie
6 jaar geleden
De grootste invloed op de mode is de mode zelf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"In de mode zijn" betekent dat een verschijnsel op een bepaald moment aantrekkelijk wordt gevonden. De specifieke kleding of kledingstijl zelf wordt "mode" genoemd. Ook heeft het woord een meer avant-gardistische betekenis. Kledingmode werd vroeger "voorgeschreven" door de modehuizen, maar tegenwoordig ontstaat zij vaak op straat, waarna de trend wordt opgepikt door stijlbureaus en modebedrijven. Vaak is het op het moment zelf niet helemaal duidelijk hoe het modebeeld is. Pas achteraf wordt iets herkend als de mode van bijvoorbeeld de jaren vijftig (petticoat, vetkuif).

De modeshows in het prêt-à-porterseizoen bepalen het modebeeld van het komende jaar, althans, wat in de winkels gaat hangen. Of het een echte trend wordt, ligt aan de mensen die de kleding kopen en de manier waarop media er over schrijven. Meestal duurt het een tijd voor iets een trend wordt, en in de mode komt, omdat mensen gewoonweg niet zo snel overstappen op een andere wijze van kleden.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding