Welk materiaal is het meest geschikt voor stencils?

Met welk papier, karton, plastic etc. kan ik strakke stencils maken die herbruikbaar zijn?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wil graag tekst in een vlak van 1 bij 2 meter spuiten. Het materiaal moet goed tegen de muur gedrukt zitten ivm strakke lijnen.

Picture for question
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ik heb het zelf een keer met karton gedaan toen ik iets van 50 overals moest voorzien van een opdruk. Dit ging wel aardig (Als je op textiel spuit gebruik dan grondverf i.p.v. lak)
Ik heb het ook een keer van papier gemaakt, maar dat was voor eenmalig gebruik. Als je het veel wilt gaan gebruiken (meerdere dagen bijvoorbeeld) kun je misschien iets van kunsttof gebruiken.