Hoe kun je foto's gemaakt met een spiegelreflexcamera op Instagram zetten zonder dat ze onduidelijk worden?

Ik fotografeer veel. Als ik een leuke foto heb gemaakt deel ik deze vaak via Flickr, maar ik wil mijn foto's, gemaakt met een spiegelreflex camera (Nikon D3100), ook graag delen op Instagram. Ik stuur de foto's via Messenger (Facebook) naar mezelf en download deze op mijn mobiel. Dan open ik Instagram en upload een foto. Als ik de foto bijsnijd zie ik al dat er maar ongeveer 1/3 van de hele foto op instagram gaat passen. Bij de pagina waar je de geuploade foto eventueel kunt bewerken zie ik pas echt hoe onduidelijk de foto is, terwijl deze op mijn laptop of in de galerij van mijn mobiel wel scherp en duidelijk is. Moet je iets met de foto doen voordat je hem op Instagram zet om een duidelijke foto te krijgen of ligt dit aan mijn camera (Nikon D3100)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Instagram kan sommige hoge kwaliteit foto's niet aan, en maakt ze iets onduidelijker.

Met dat je het beeld niet goed ziet; Op Instagram kan je alleen maar vierkante foto's plaatsen. Als je foto zelf niet vierkant is, maakt Instagram er zelf een vierkant van door je foto in te zoomen. Je kunt app's downloaden in google play/appstore waarbij je witte/zwarte/of welke andere kleur dan ook om je foto kan plaatsen zodat het een vierkant wordt. Dan kan de foto wel helemaal op instagram ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit ligt niet aan de camera en/of je mobiel dit ligt gewoon aan instagram, te hoge resolutie kan instagram niet aan en dus verzwakt je beeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het versturen van je foto's op facebook zorgt ervoor dat veel kwaliteit van de foto velroren gaat omdat facebook de foto's cropt