Als je een atelier huurt moet je je altijd laten bij kvk inschrijven?

Ik wil een kleine atelier huren voor kunstactiviteiten etc, maar wil nog niet mij als ondernemer registreren, kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om het wat vriendelijker te zeggen:
Het huren van een atelier maakt op zich inschrijving bij de K.v.K. niet noodzakelijk. U kunt het atelier bijvoorbeeld gebruiken om te gaan zitten bellen blazen. Dat mag. Maar als u als ondernemer enzn enz. enz. het atelier gaat gebruiken, dan had u al als ondernemer ingeschreven moeten staan. Dat gaat dus aan het huren van het atelier vooraf

Antwoorden (1)

De kvk is niet geinteresseerd in jouw inschrijving.
Je kunt op je eigen naam huren wat je wilt. En in dat pand doen wat je wilt.
Tenzij de verhuurder die eis stelt, natuurlijk.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om het wat vriendelijker te zeggen:
Het huren van een atelier behoeft op zich geen noodzakelijke inschrijving bij de K.v.K. tot gevolg te hebben.
Tenzij je als ondernemer gebruik wenst te maken van het atelier. Maar dan is de noodzaak van inschrijving al eerder gebleken, naar ik aanneem. Leg de zaak anders eens duidelijk voor bij de K.v.K. zelf.