Hoe schilder/verf ik een "onzichtbare" tekst?

Op tv kwam ik gister een canvas schilderij met een "onzichtbare" tekst tegen. Het was een schilderij met een donkere achtergrond met daarop een tekst geschreven die alleen te zien was door er onder een bepaalde hoek licht op te laten vallen.

Graag zou ik ook zoiets maken, maar weet niet precies hoe.

Ik denk dat het de tekst met deze kleur erop geschreven was, alleen later aangebracht nadat de achtergrond al was opgedroogd. Zou dat kunnen kloppen?

Graag zou ik een witte variant maken. Dus witte achtergrond met een "onzichtbare" tekst.

Ik zat te denken om dit doek te kopen:
http://www.paintersworld.nl/Webwinkel-Product-3422222/Schildersdoek-Reeves-Gallery-24-x-30.html

Hebben jullie toevallig tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Je zou het met citroensap kunnen proberen. Het is ook een soort geheime onzichtbare inkt die ze veel op basisscholen voor leuke proefjes gebruiken.