Hoeveel kan dit chinees potje waard zijn? Iemand idee of dit antiek is of niet?

Ik heb een potje gekocht en nu vraag ik me af of het wel een waarde heeft, de verkoper heeft gezegd dat het een chinees potje is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat het eens taxeren door een kenner, er is veel kitsch te koop wat verkocht wordt als chinees porselein, ik denk dat je belazerd bent, maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb een idee, uiterlijk is kitsch en waarde nihil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liggen er verborgen schatten op uw zolder? Misschien bent u wel miljonair zonder dat u het weet. Nu heeft u de kans om erachter te komen: stuur een foto van uw antiek, kunst of servies naar Taxeermijnkunst.nl, en zij taxeren het. Gratis. Bronnen:
- http://www.bnr.nl/nieuws/2011/03/18/enne...-wat-is-het-waard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je link werkt niet mariejose
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mariejose zal deze link bedoelen
------------------------------------------------
http://www.taxeermijnkunst.nl/

Antwoorden (1)

Het is allereerst geen potje en ten tweede (m.I) geen chinees makelij. Misschien dat er een chinesche afbeelding opstaat, maar dat is door de onduidelijke foto niet te zien.
Bovendien was het wel handig geweest om de onderzijde van het ' vaasje ' te fotograferen en te tonen, daar zou een chinees fabrieksmerk moeten staan.
Misschien is het Frans (een soort Limoges) nagemaakt porselein? Antiek? Valt zo niet te beoordelen.