heeft porceleinschilder Th.A.B van Lingen (beeldmerk VL) ook geproduceerd als kunstschilder Th.V.Lingen?

Ik heb een schilderij (houthakkers in bos) van Th.V.Lingen; is hij dezelfde als de porceleinschilder (van De Porseleyne fles) Th.A.B. van Lingen (beeldmerk VL)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je heet Lingen of je heet Van (van) Lingen. Schrijf je Van(dus met een kapitaalletter) dan zou dat kunnen duiden om (oude) adelijke afkomst Als je in de schrijfstijl - van - afkort moet je geen hoofdletter gebruiken. In jouw voorbeeld moeten we dus naar mijn mening te maken hebben met ene Th(eodorus V(incent) Lingen en niet met dezelfde mijnheer die je eerst noemt als Theodorus , A B van L. omschrijft.

Toegevoegd na 4 minuten:
om (oude) moet zijn - op - (oude).
het woord -noemt- in het laatste zinsdeel moet vervallen.