Kan iemand mij de waarde van dit aquarel schilderij (uit 1923 van Willem Backer) vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kunnen hier natuurlijk geen bedrag noemen wat het waard is. Het gaat er niet alleen om uit welk jaar het komt en van wie, maar het gebruikte materiaal en de omtrek en de conditie wegen mee. Mocht je dit soort info weten kun je op deze site de waarde meten. Denk je niet meteen rijk ofzo hoor, het kan best dat je een prijs krijgt van 50 euro. http://www.kunstschilderswaardering.nl/bereken-waarde-van-schilderijen.php

Antwoorden (1)

In de Lexicon Nederlandse beeldende kunstenaars heb ik Willem Bakker ( pseudo-W.Backer) ogevonden. De kunstenaar is geboren op 21 febr. 1912. Hij woonde en werkte in Amsterdam, Loosdrecht, Antwerpen. Was leerling van Theo ter Weeme. Schilderde in figuratief-expressionistische trant, de mens. Er is werk van hem in de Rijkscollectie.
Op hij nog leeft kan ik niet vinden, de Lexicon is alweer een jaar of tien oud.
Een prijs is moeilijk te geven, dat hangt van allerlei factoren af als kwaliteit van het papier en of het onbeschadigd is en de grootte van het werk. Ik moet dus een slag slaan en taxeer het werk op 500 euro. Dat zou je kwijt zijn als je het zou kopen. Als je het wilt verkopen krijg je er met een beetje geluk 300 voor.