Nee hoor, dat hoeft niet. Als het maar een egale ondergrond is. Het werkt wel lekkerder als de houten plaat niet flexibel is, dus niet te dun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AQUARELPAPIER
De aquareltechniek stelt een aantal eisen aan papier: aquarelverf is glacerend opdrogende lijmverf die met behulp van arabische gom of andere in wateroplosbare kleefstoffen vervaardigd wordt en die met behulp van water op het papier wordt aangebracht. Het papier moet dus in staat zijn om veel vocht te absorberen zonder dat het golft, of dat de kleuren gaan vloeien. Door een goede verlijming kan dit worden voorkomen en kan er ook geradeerd worden. De verlijming zorgt ervoor dat de pigmentkorrels op het oppervlak blijven liggen terwijl het vocht in het . . .
papier zakt. De beste kwaliteiten aquarelpapier worden uit 100% katoen of linnen vervaardigd.
Bij het opspannen van aquarelpapier het vel aan beide zijden nat maken. Zwaar gelijmd papier ongeveer tien minuten in koud water leggen. Leg het papier vervolgens op een plank, neem het overtollige water op met een spons en breng het reeds bevochtigde papierplakband aan.

Toegevoegd na 23 seconden:
Dus het is niet nodig