Wat was de gedachte achter Andy Warhols vlinder schilderijen?

Andy Warhol heeft rond (als ik het goed heb) 1955 een grote collectie van verschillende vlinderschilderijen gemaakt. Ik zou graag willen weten wat zijn inspiratie, en de achterliggende gedachten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Andy schilderde....voor zover ik weet...heel spontaan en onderhevig aan emoties.......met veel fantasie.
Dus een grote inktvlek maken ...papier dubbelvouwen en en dan uitwerken tot b.v een vlinder.zie onderstaande foto.
Dat is schitterend om te doen.
Zonder voorbeeld en opzet.je creatifiteit gebruiken.