Is het juist een trend om portretten in vogelperspectief te maken of is het juist alweer 'uit'? En wat is/wordt dan de nieuwe trend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan waar het portret voor moet dienen.

Antwoorden (1)

Het ligt er maar helemaal aan waar dat portret voor bedoeld is.

Een portret voor een portfolio van iemand die model wil worden, stelt heel andere eisen dan wanneer het gaat om het leuk vastleggen van een familielid.

Gaat het om het karakteristieke van de geportretteerde of gaat het om jouw eigen kunstzinnige uiting?

Wanneer je als fotograaf enkel en alleen een gezicht vastlegt op camera, moet hier zo veel mogelijk een eigen touch aan zitten die de foto eruit laat springen.

Meestal wordt een portret gemaakt in nauw overleg met degene die op de foto gaat.
En heb jij als fotograaf een eigen stijl en inzicht, die je laat zien aan je model en waar je dan samen uit komt.

Een trend:
Iets van opzij, waardoor een oog scherp is en het andere niet.
Moet je wel de techniek beheersen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik kijk op websites van fotografen die portretten maken, zie ik heel veel 'vogelperspectief'. Het moet dus wel een trend zijn geweest, toch?