Ik moet een tekening maken van een tegenstelling bijvoorbeeld : dik en dun. Weten jullie misschien een originale tegenstelling?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

modern - ouderwets gestructureerd - chaotisch koud - warm introvert - extravert rustig - druk 30 graden onder nul - 30 graden boven nul oerwoud - kale vlakte braaf - ondeugend taal -rekenen mug - olifant zacht -hard ingetogen - uitbundig arm - rijk vol - leeg leuk - vervelend dichtbij - ver weg binnen - buiten geconcentreerd - afgeleid David - Goliath Nederland - Australie grootschalig - kleinschalig opvallend - onopvallend (te) vroeg - (te) laat geven - nemen Ik kan nog wel even doorgaan -Ik stop ermee ;-) Toegevoegd na 2 uur: verleden - toekomst levendig -doods herrie - stilte werk - vakantie knokfilm - zwijmelfilm oorlog - vrede liefde - haat links - rechts water - vuur koelbloedig - paniekerig kamermuziekconcert - hardrock-concert engeltje - duiveltje winnen - verliezen positief - negatief :-) - :-( kritiek - compliment tekenen - uitgummen hol - bol welles - nietes ouwe kloffie - galakleding onder - boven kuil - berg vallen - opstaan opbouwen - afbreken kerstboom versieren - kerstboom aftuigen jijzelf - iemand die tegengesteld is aan jou; qua uiterlijk en karakter

Man en vrouw? :P

Yin en yang, google daar maar eens op Toegevoegd na 1 minuut: dan vind je heel veel tegenstellingen, zwart wit, maan zon, vrouwelijk mannelijk, passief, actief, etc

Mooi en lelijk

Laurel en Hardy.

waarheid en fantasie. maar geen idee hoe je dat moet tekenen Toegevoegd na 1 minuut: snel en langzaam raceauto en kinderwagen of zeepkist is wat makkelijker misschien

origineel versus namaak.

een afrikaan een eskimo

stedeling - provinciaal opa - oma vers - bedorven

indiaan en cowboy is leuk om bijv. half gezicht van de een en de helft van de ander als 1 te tekenen

Wat dacht je van licht en donker? Dit kun je heel mooi schilderen of kleurpotlood of met krijt (conté) maken. Je maakt de buitenste randen/kanten van het papier donker, b.v. donkerblauw, tegen zwart aan. In het midden ga je heeeeeel licht met lichtblauw invullen, maar niet helemaal. Ergens om het midden van het lichtblauw, laat je het wit van het papier staan (niet te groot wit). Je moet het een beetje speels doen, dus niet stijf een rondje maken. En ook niet precies in het midden het wit van het papier laten staan, dat maakt het mooier en boeiender(de gulden snede). Als je ermee gaat spelen, zul je zien hoe mooi het wordt. Toegevoegd na 1 minuut: klein foutje: Ergens om het midden van het lichblauw, moet zijn: Ergens in het midden van het lichtblauw.

Cruijff vs Van Gaal?

Ik heb zelf ook een keer zo'n opdracht moeten doen, en ik heb toen druk - rustig gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100