Wat zijn de 12 soorten stil levens (kunst)

Ik moet voor school 12 soorten stillevens op zoeken. Die man zij het is makkelijk te vinden. Maar ik kan het echt nergens vinden. Weet iemand de 12 soorten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (5)

Ik kan er maar zeven vinden maar er zijn er meer in subcategorieen:

"fruitstuk".
"bloemschilderij".
"ontbijtgens". Een stilleven met brood, messen, vis, de dingen die tijdens een maaltijd aan het eind van de ochtend werden gegeten.
"banketgens". Een stilleven waarin een rijkgevulde pastei is opgenomen.
"toebackjes". Een stilleven met tabak, pijp en soortgelijke artikelen.
"zeebanket". Een stilleven dat vooral in Den Haag populariteit genoot.
"jachtstuk".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets verder gekeken had,
had je 14 soorten gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik stel ook in het antwoord: er zijn ook subcategorieen. Heb het hele onderwerp wel gelezen maar een beetje te lang om dat allemaal over te typen.
Hier zijn ze te vinden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stilleven

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk onder symboliek:daar zijn er zelfs 14 te vinden...
12 jaar geleden
Pronkstilleven
Overwinningsstilleven
Banketje
Vanitas
Schijnbedrieger of Trompe-l'oeil
Bloemstilleven
Fruitstilleven
Wetenschapsstilleven
Jachtstuk
Muziekinstrumenten
Markt- en keukenstukken
Religieus
Toebackje
Ontbijtje

Wikipedia noemt er 14. Leuk om je leraar daarmee te confronteren. "Meneer, u was er een paar vergeten."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schilder Van Gogh heeft er heel wat gemaakt. misschien dat je daar iets meer kunt vinden welke soorten er allemaal zijn. kijk eens op afbeeldingen van Van Gogh, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je er al een paar:

Met bloemen (3 x )
met stenen
met zandloper
met knoflookbollen
met Johannesbroodboom peul

http://www.romanreisinger.exto.nl/kunstwerken/225097_Stilleven.html?gclid=CPbq_52RzawCFQRO3god6lD-pg

Hier nog een met schelpen
Met fruitmand
Met aardewerk en muziekinstrumenten
Toebackje, monochroom stilleven.

Lees ook wat er staat over typen stilleven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stilleven

Misschien bedoelt hij deze indeling:

ontbijtje
toebackje
religieus
markt en keukenstukken
muziekinstrumenten
jachtstuk
wetenschap
fruit
bloem
trompe-lóeil
vanitas
banketje
overwinningsstilleven
pronkstilleven

Dat zijn 13 soorten!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zijn er zelfs 14!

In een mum van tijd hebben hier een aantal mensen precies hetzelfde gevonden.
Waarom jij niet?