Weet iemand wat vervreemding in de kunst is?

wij moeten voor school een presentatie maken over vervreemding (wat men gebruikt in de kunst) , maar we weten niet zo goed hoe we dat moeten uitleggen, kan iemand ons helpen? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.5K

Het beste antwoord

Vervreemding is dat iets in de kunst voorkomt wat bevreemdend is, iets wat je niet kan plaatsen. Bijvoorbeeld dat iemand iets schildert, een mooi landschap, alleen natuur. En dat je dan in een klein hoekje, of op de achtergrond of ergens iets ziet wat daar totaal niet thuis hoort...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Visueel verzet,'t laat zien dat 't onmogelijke mogenlijk is..dat 't zich voegen naar de maatschappelijke norm een keuze is en geen noodzaak. En dat kan je op allerlei manieren doen:door vergroting;herhaling enz. Zo wekt het beeld verwarring en laat je de dingen op 'n nieuwe manier interpreteren. plaatje van Escher..of denk aan de stroming pop-art.