Kenmerkend voor de Britse Paleizen is dat de Koninklijke Wacht dagelijks wordt afgelost; deze erewacht symboliseert de functie van Hoofd van Defensie van de vorstin. De wachten mogen zich niet bewegen, behalve
tijdens de ceremoniële aflossing. Eenmaal per dag (in de winter om de andere dag) wordt op het voorplein van Buckingham Palace ceremonieel de wisseling van de wacht uitgevoerd. Dit eeuwenoude ceremonieel is een voorbeeld van de tradities die nog steeds leven aan het Britse hof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bobby's staan niet altijd stil Dat zijn gewoon de agenten zoals bij ons. De bewakers bij paleizen en zo (Buckingham Palace bijvoorbeeld) staan wel stil, om zo nu en dan even statig heen en weer te lopen.
Ze mogen zich niet laten afleiden door wat er gebeurt, en zich alleen bezig houden met het bewaken. Als ze een kletspraatje met toeristen gaan maken, kan er een kwaadwillende slechterik langs ze heen glippen. Reken maar dat als je langs ze probeert te gaan, ze ineens wel bewegen.
En verder is het eigenlijk vooral traditie, ceremonieel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Ik zou gek worden als ik dat tot mijn pensioen moest doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Zou ook niet mijn baan zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn militairen die worden afgewisseld. Dus ze doen niet alleen dat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's waar maar ik heb er wel eens een poosje bij staan kijken, en 't duurt best lang. En dan vooral op plekken waar allemaal toeristen flauwe opmerkingen gaan lopen maken, naast je in het hokje gaan staan en proberen je aan het lachen te maken. Lijkt me niet echt een droombaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
absoluut een eer, maar doe mij dan maar wat minder eer...