Hoe moet ik mijn kunst exposeren?

Ik maak al jaren digitale schilderijtjes en ben autodidactisch, heb het mijzelf dus aangeleerd, en ze staan op dit moment opgeslagen op mijn computer. Ik ben van plan om dat werk op een dagop canvas te laten zetten. (maar ja, geld he..). Mijn droom is om het te laten exposeren tijdens een expositie ofzo.

Maar hoe moet je zoiets doen? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ben je daar ook nog iets voor kwijt?

Toegevoegd na 5 uur:
Ik wil dus niet via internet exposeren, dat is te makkelijk en ik sta al op verscheidene sites. Ik wil dus weten hoe het in het échte leven moet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand jouw werk ophangt, kun je er in veel gevallen huurgeld voor krijgen. Dat zou gelijk je geldprobleem oplossen.

Het beste antwoord

Een plekje voor je werk krijgen in een echte galerie is lastig. Wat vaak wel vrij makkelijk te regelen valt is een plekje in een buurtcentrum, bejaardentehuis, gezondheidscentrum etc. Veel van deze centra hebben tegenwoordig wisselende tentoonstellingen. Hiermee slaan ze twee vliegen in een klap; zij hebben mooie, wisselende wandvulling en de kunstenaar heeft een podium. Tevens mogelijkheid, om het werk te verkopen, door er een prijskaartje/ contactformulier aan te koppelen.

Loop gewoon eens binnen bij dergelijke centra bij jou in de buurt en leg dan eens wat contacten.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag of je bij je dokter en/of tandarts één of twee schilderijen op mag hangen en er wat info foldertjes bij mag leggen!! Deze mensen ken je persoonlijk, dat maakt het soms wat makkelijker te benaderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitaal is het toverwoord.
op verschillende plekken,oa. facebook,hyve. kun je fotoalbums aan maken en of foto`s laten zien.
zo kom je met veel mensen met dezelfde hobby in aanraking/contact.
oa. hier
http://www.blogger.com/home?pli=1
13 jaar geleden
Er zijn verschillende websites waar (beginnend) kunstenaars gratis hun werk kunnen exposeren/aanbieden. Bijvoorbeeld hier:
http://www.seesle.nl/Default.asp?1=1&s=78E05415A809420CA9664759DA6572E5
Je zou ook eens bij een artotheek kunnen informeren.
13 jaar geleden
ook worden vaak gratis ge-exposeert in de horeca.
zoals in restaurants, T-room.

dat is ook een goede oplossing om te beginnen.

Toegevoegd na 4 uur:
musc

doodgewoon door aan de uitbater van de etablissement te vragen als als hij geïnteresseerd is om jou kunstwerken te exposeren.
Wel zorg je er voor dat je enkele foto’s of een portfolio bij de hand hebt, om hem te tonen wat je maakt.

in de horeca komen er veel mensen over de vloer. Dat is een extra troef om je kunstwerken tentoon te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe pak je zoiets aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doodgewoon door aan de uitbater van de etablissement te vragen als als hij geïnteresseerd is om jou kunstwerken te exposeren.
Wel zorg je er voor dat je enkele foto's of een portfolio bij de hand hebt, om hem te tonen wat je maakt.