Waarom is de eiffeltoren bruin geverfd?

Zou een van originele zilverkleurige metaal kleur niet mooier of toepasselijker zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Over de kleur van de toren doen de beheerders van het monument deftig. Het zou gaan om Eiffeltorenbruin, een kleur die uniek is op de wereld. De verf is biologisch afbreekbaar en wordt gemaakt door een firma uit Finland. De kleur moet de toren ’s avonds, als de verlichting aangaat, een bronzen gloed geven. Eiffel zelf zag graag een kleurverloop van donkerder naar licht. Zo zou de toren nog hoger lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij is nooit geverfd. In de tijd dat die gebouwd werd. Hadden we alleen nog bruin metaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kleurkeuze is natuurlijk persoonlijk. Er zal een commissie geweest zijn die voor deze kleur gekozen wordt. De kleur wordt overigens omschreven als een frisse cappuccino-achtige kleur.
Een reden voor een wat gedekte kleur kan zijn dat de toren op zich al erg opvallend is, als je hem dan ook een opvallende kleur geeft wordt het effect misschien wat te erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk staat de eiffeltoren altijd in de menie zoals grote bouwwerken als bruggen .
Als ede schilders klaar zijn beginnen ze gelijk weer aan t begin.
grt
Adriaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Een baan voor het leven dus...
De Eiffeltoren is geschilderd in een aantal verschillende kleuren doorheen haar geschiedenis, maar vandaag de dag, het is geschilderd, een kleur genaamd "Eiffeltoren beige," die blijkt te zijn van de kleur van melkchocolade, en wordt gebruikt in drie zeer licht verschillende tinten op verschillende hoogtes van de toren (hoger gelegen gebieden gebruik maken van een lichtere tint), te accentueren, om de indruk van de hoogte. De verf is synthetisch en op basis van siliconen, en de hele structuur is geschilderd in een periode van 6-7 jaar met enkele tientallen onverschrokken en zeer acrobatische schilders, met de hand (geen geautomatiseerde manier van schilderen de toren ooit bevredigend). The most recent repainting operation (the eighteenth) began in 2001 and required two years. De meest recente schilderwerk operatie (de achttiende) begon in 2001 en de vereiste twee jaar.

In de late namiddag en rond zonsondergang, de roodheid van het zonlicht maakt de toren er enigszins oranje (zie mijn belangrijkste foto van de toren voor een voorbeeld). 'S nachts, de toren wordt verlicht van binnen uit door een zeer energie-efficiënte regeling van natrium-damp-ontladingslampen, die een oranje-gele licht te produceren (zoals de meeste moderne straatverlichting).