Wat is de mythe van Bacchus en Ariadne die hoort bij deze afbeelding?

Ik weet niet zeker of het plaatje het doet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

De geschiedenis van Bacchus en Ariadne is een verhaal uit de Griekse mythologie. De koningsdochter Ariadne was eerst verliefd op Theseus, een Atheense koningszoon. Ze hielp hem bij het doden van de gevreesde Minotaurus, op Kreta. Na hun gezamenlijke avontuur verliet Theseus Ariadne, terwijl zij lag te slapen op het strand. Daar werd zij gevonden door Bacchus, de god van de wijn, die haar troostte. Het bleek liefde op het eerste gezicht en niet lang daarna trouwden zij.

Toegevoegd na 27 minuten:
De afbeelding is afkomstig van Nicolas Bertin. Hij heeft het geschilderd tussen 1710 en 1715.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan je deze site aanbevelen. wel in het engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Ariadne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Mythe van Bacchus en Ariadne.
De wijngod Bacchus vindt de slapende koningsdochter
Ariadne en wordt prompt verliefd.
Op het plaatje kan ik enkel Ariadne en cupido afleiden,dat het om
liefde gaat is te zien aan het gevleugelde jongetje.