Kan iemand een aantal vragen over het volgende schilderij beantwoorden? (zie beschrijving)

Het schilderij heet Mucius Scaevola in the presence of Lars Porsenna en is geschilderd door Matthias Stomer.

Ik moet de volgende vragen beantwoorden en aangezien ik niet zoveel verstand van kunst heb, vraag ik jullie om hulp.

Dit zijn de vragen:

1.Wat is de stijl van het schilderij?
2. Welke beeldende aspecten zijn er gebruikt? denk hierbij aan:
- contrast
- kleur
- ruimte
- vorm
- compositie

Voor meer info over het schilderij zie
http://www.artgallery.nsw.gov.au/work/oo4-1970+mucius-scaevola-in-the-presence-of-lars-

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

kijk even op de wiki site en klik daar dan verder aan.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik kon alleen nog iets vinden over de techniek.

Vooreerst, wat is anamorphose ? Een korte geschiedkundige situering.
Het woord anamorphose stamt uit het grieks. Het bevat twee wortels : namelijk “ana” en “morphè” , letterlijk vertaalt betekent dit “afdalend van” of “afstammend van”. Dit woord werd geïntroduceerd in 1751. Welk woord men daarvoor gebruikte voor deze kunstuiting is mij onbekend.
Anamorphose is in feite een optisch effect, waarbij vervormde figuren hun oorspronkelijke verschijningsvorm terugkrijgen wanneer ze vanuit een bepaalde hoek bekeken worden. Het ontstaan van de anamorphose is sterk verbonden met het ontstaan en de evolutie van het perspectief.

Toegevoegd na 36 minuten:
http://tba.freeshell.org/thesis/Anamorphosis.pdf