Hoe kan ik een kermieken beeldje beschermen tegen vorst?

Ik heb een beeldje gemaakt , keramisch, voor op een graf. Ik vroeg me af of er iets bestaat om het te beschermen tegen vorst. Ik weet dat je waterdicht hebt, voor het waterdicht maken ervan. Of is het toch verstandiger het met vorst binnen te halen? Omdat het graf niet heel erg in de buurt is, is dit niet wat mijn voorkeur heeft.

Toegevoegd na 8 uur:
Het beeldje kan niet geglazuurd worden, omdat het is beschilderd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Als het hoog genoeg gebakken is en goed genoeg geglazuurd,
dan is keramiek vorstbestendig.
Goed geglazuurde en afgebakken keramiek is toch al waterdicht?
Er kan dan toch immers geen water meer in doordringen?

Mijn zelfgemaakte keramieken ornament in de voortuin heeft deze winter
tenminste goed overleefd.

Maar als je dat niet vertrouwt.
zou je dat watervast spul kunnen gebruiken, ik ken dat niet.
Voor de zekerheid dan maar binnenhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie- maar het beeldje is beschilderd met olieverf, niet met glazuur.