Ten eerste: Dat lukt je noooit. Hij valt gegarendeerd om.
Ten Tweede: Na de dampkring gaan die blokjes zweven.
Antwoord: 0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meet de hoogte van een legosteentje. Zoek de afstand optussen de aarde en de maan, en laat je vader het vervolgens uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een legosteentje is (volgens mij) 1 centimeter hoog. De afstand aarde-maan is 348.000 km = 34.800.000.000.

Dat zou beteken dat wanneer je 34,8 miljard steentjes op elkaar zet je bij de maan bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de gemiddelde afstand van de aarde naar de maan is 384450 KM,

een gemiddeld legoblokje is 1 cm hoog. 1 KM is duizend meter is 1000 centimeter dus:

384.450.000.000 legoblokjes

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps foutje 1 meter is honderd centimeter natuurlijk:

dus 38.445.000.000
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet 384.000 maar 348.000 km.
De min is niet van mij trouwens.
sterredag
13 jaar geleden
ik heb het van wiki, zal het daar wel verkeerd staan. Het is een gemiddelde afstand stond er, de maan staat natuurlijk niet altijd even ver.
http://www.legoworld.nl/LEGO-x-tra/LEGO-Wist-je-datjes