Kan ik zelf een fotorolletje ontwikkelen?

ik heb een tijdje geleden een fotorolletje uit een wegwerpcamera gehaald, maar kan ik die nog ontwikkelen
dat ik de foto's op het rolletje zie? het liefst wil ik dit thuis doen in een donkere kamer. en weet iemand wat voor spullen je hiervoor nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal dan zeker enorme prive dingen op staan, dat je het niet wilt wegbrengen naar de fotozaak. Maar zelf ontwikkelen is ook moeilijk hoor. Zie voor de benodigdheden het antwoord van Yancha. Maar alleen de negatieve ontwikkelen kan ook, die kan je dan weer inscannen. Heb je wel een fotoscanner nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze naar de kruidvat of hema brengt en je laat het rolletje wel ontwikkelen maar niet afdrukken, is de kan dat iemand naar de negatieven kijkt zeer klein. Dat proces is geheel geautomatiseerd.

Antwoorden (4)

Dat kan wel maar dat is erg moeilijk. Het ontwikkelen van kleuren film is erg temperatuur gevoelig. Ik zou het gewoon laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benodigdheden:

ontwikkelaar voor fotopapier
fotopapier
3 ontwikkelbakken
fixeer
spoelwater
thermometer
belichter
negatiefontwikkelaar
maatbekers
donkere kamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij alle grotere goede foto zaken doen ze het nog wel. ook van een wegwerp camera. die kun je ook compleet inleveren dan doen hun het voor je.ga gewoon eens in je dorp/stad vragen bij de foto zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar eenmaal een film wilt ontwikkelen, lijkt het mij beter als je dat door een bedrijf (fotozaak) laat doen.Ik heb het indertijd zelf gedaan maar het is een investering en bovendien kostbaar als je het zelden of nooit doet. Ik doe het ook daarom al lang niet meer.