Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Dat klinkt nogal abrupt, boem-pats, nieuwe hobby. De beste camera voor een beginnend fotograaf is de allersimpelste. Eerst maar eens overweg raken met de beginselen: onderwerpkeuze, gezichtshoek, uitsnede, dat soort dingen. En dan foto’s maken vanuit je kunde, ervaring en talent – niet vanuit de dure apparatuur maar juist ondanks de beperkingen van het simpele kiekdoosje. Als het je werkelijk pakt en er mooie resultaten komen, kun je altijd nog een duurdere camera aanschaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede keuze voor een camera
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een prima camera, maar niet semi-professioneel.
Trouwens, dat terzijde, er is ook al een 500 D.

Hoe kies je dat dan? Simpel: hoe meer cijfers er in het getal voorkomen, hoe minder geavanceerd de camera is. De EOS1000 is dus een hele simpele lichte camera voor iedereen. Geen moeilijke fratsen of instellingen, gewoon foto's maken.
Dan heb je de EOS100 [dus jouw 450D of de nieuwe 500D]die wat geavanceerder is, maar nog wel voor de gemiddelde gebruiker.
De EOS10 [inmiddels zijn ze bij de 50D] is een semi professionele camera, terwijl de EOS1 [de 5D] is de nieuwste] de professionele camera is.
De "echte" is de EOS 1 D Mark IV.

En denk er ook om: niet alleen de camera, maar vooral de lenzen [ de objectieven] bepalen de kwaliteit van de foto.
Het allerbelangrijkste: de fotograaf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een vriend weet ik toevallig dat er bij www.foto-konijnenberg.nl goede vakmensen aan de telefoon zitten die jou aan de hand van jouw wensen kunnen vertellen welke camera het beste voor jou geschikt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da;s meteen wel een dure.
ik fotografeer ook graag, een Canon Powershot is makkelijk te bedienen. de mijne, een Canon Powershot A-95 is na duizenden foto's kapot helaas.
ik overweeg nu een Canon G-11. ligt prettig in de hand, heeft een groter scherm, is op vele fronten beter en kost ca. 480,-- euro.
succes en veel plezier met je nieuwe hobby!!

Toegevoegd na 8 minuten:
hier zie ik hem zelfs voor 399,--

http://www.digicamshop.nl/product/75686/canon-powershot-g11.html

http://www.kieskeurig.nl/product/search/queryprices?qcode=digitalecamera&q=PowerShot%20g11&pcode=digitalecamera&gq=PowerShot%20g11&label=42009-B8F07914-EDE3-4EDF-9730-3F8746461509S6565659633&gclid=CKPS-6C336QCFYeFDgodWDeVdw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je iets aan deze site...
veel info en vergelijkingen.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding