Hoe maak je een eikelschieter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je uitleggen wat het is, of wat je ermee wilt doen ?

Antwoorden (6)

ballon, en een wcrolletje.
halveer de wcrol en doe er de bollon om.
eikel erin, eikel vast houden en trekken maar en pwieuwwwwwww foetsie is ie.

kijk je wel uit!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wat je nodig hebt:
Dit is alles wat je nodig hebt:
Een oude bicpen
Een snijmesje
Een duimspijker

Op de site staat hoe je e.e.a. moet ver-/bewerken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een katapult maken!

Toegevoegd na 4 minuten:
"Speelgoed
Tegenwoordig is een katapult ook een speelgoedwapen bestaande uit twee armen waartussen een elastiek is opgehangen waarin zich een leertje bevindt; hiermee kunnen steentjes of meer specifiek daarvoor bedoelde projectielen zoals ronde stalen kogels worden weggeschoten. Hoewel soms als speelgoed beschouwd kan een krachtige katapult voorwerpen met een grote kinetische energie wegschieten en ernstig letsel veroorzaken."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gebruikten vroeger altijd een pvc-buisje (geel buisje bij de bouwmarkt, wordt gebruikt voor elektra e.d.)

Je hebt vervolgens een stok nodig (ook bouwmarkt) die daar precies in past. Aan die stok zet je aan het einde een houten blokje.

Vervolgens stop je een eikel aan het begin een een aan het uiteinde. Met het stokje duw je tegen de eerste eikel.
Door de kracht (de lucht wordt in elkaar geperst) schiet je de eikel aan het uiteinde weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt een leeg plakbandrolletje nodig en daar doe je een ballon over heen doet de eikel of erten erin en trekt aan het ballonnetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik een stukje plasticbuis, eikeltje erin en dan maar blazen. Niet van electriciteitspijp nemen dat is te smal, beter is die grijze pijp van ruim een duim dik.