Een snoekbaars kan al snel een paar kilo wegen. Je hengel, draad, en molen moeten hier dus op berekend zijn, als gaat alles kapot, als je er een joekel mee vangt. of de draad knapt natuurlijk, dat is ook een enorme domper.

Laat je dus eens goed adviseren bij de hengelsportspeciaalzaak, voordat je tot aankoop van een set overgaat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En laat je niet overhalen het duurste te kopen
Vis je slepend vanuit de boot met dood aas of kunstaas, kies dan voor een niet al te lange hengel zo tussen 1.80 m. en 2.40 m. Voor het (actief) vissen met de dobber op de snoekbaars gaat mijn voorkeur uit naar een langere hengel 2.60 tot 3.00 meter. Kijk een op deze 'snoekbaars' site.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een spinhengel van 2.10 - 2.40, bij voorkeur 2 delig, werpgewicht 10 - 30 of 20 - 40 en het liefst van een gerenommeerd merk (Shimano, Abu Garcia, Spro of Ron Thompson). Dan heb je een prima hengel waarmee je geruime tijd mee vooruit kunt!

Voor de molen zou ik sowieso een shimano aan raden. Een catana of exage 2500 is prima en niet te duur. Als je er echt voor wilt gaan dan kun je kijken naar de twinpower of stradic. Dus gewoon een lichte met een lijncapaciteit (mm/m) van 0,20-240/ 0,25-160/ 0,30-110.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooie soepele 3 delige hengel 2.70 tot 3.40 mtr. lang met een licht molentje met goede slip . 0.20 tot 0.22 honderdste lijn is een goede basis voor te beginnen . Verders zo licht mogelijke dobber , en lood , en een niet al te grote haak . snoekbaarzen zijn sluwe en schuwe vissen , en je moet veel geduld hebben ! Succes Gr.