hoe kan je een aangebroken flacon loctite, secondelijm duurzaam gebruiksklaar houden?

ik gebruik weleens loctite 3 secondelijm. paar keer gebruikt en dan is het vrij snel stroperig of niet meer vloeibaar. Heb alles al een keer geprobeerd om het goed te houden maar helaas lukt dat eigenlijk niet en dan is de flacon, klein van formaat, nog nagenoeg vol maar zeker nog meer als 3kwart

1.6K

Antwoorden (3)

Door 'm altijd koel te bewaren, niet hoger dan vijftien graden Celsius.
. . .
En dan vóór het volgende gebruik eerst goed schudden.
Toegevoegd op 05 september 2022 13:05: tekst
Amadea
een jaar geleden
Bij tubes lijm, flesje typ ex enz. doe ik altijd een (deel van) een plastic zakje over de opening en daar draai ik de dop overheen. Werkt perfect.
een jaar geleden
Ik gebruik al jaren deze lijm van Bison, 20 cl.
Na aankoop direct in de koelkast bewaren en ook als je het niet veel gebruikt blijft het bij mij althans rond de 2 jaar of iets meer goed vloeibaar.
Nog een tip van de winkelier : Als je zo'n flesje nieuw koopt dan is het raadzaam om het schroefdraad gedeelte even iets in te smeren met vaseline, dan voorkom je dat op een gegeven moment de dop vast blijft zitten door de lijmrestjes na gebruik.
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden