Waarom zijn er eurobankbiljetten van de eerst serie uit 2002 met de handtekening van Mario Draghi?

De meeste eerste serie eurobiljetten hebben de handtekening van Wim Duisenberg, later van Jean-Claude Trichet, gevolgd door Mario Draghi. Waarom zijn er dan toch biljetten van 10, 20, 50, 100 en 200 euro met de handtekening van Draghi lang voordat hij president van de ECB werd?

een jaar geleden
1.9K
SentWierda
een jaar geleden
Vanaf maart 2012 staat de handtekening van Draghi op de eurobankbiljetten.
Van 2004 tot 2012: Trichet.
Daarvoor: Duisenberg.
Tegenwoordig: Lagarde.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurobankbiljetten

Antwoorden (1)

Op 10 eurobiljetten uit 2002 staan handtekeningen van resp. Duisenberg, Trichet en Draghi.
Duisenberg in 2002 als voorzitter van de ECB, Trichet en Draghi waren in 2002 zijn vervangers als voorzitter van de ECB..
Bron: https://frwiki.wiki/wiki/Billet_de_10_euros
In 2002 waren behalve Duisenberg, ook zijn plaatsvervangers Trichet en Draghi bevoegd tot het plaatsen van een handtekening op de eurobiljetten.
Toegevoegd op 14 augustus 2022 08:36: tekst
een jaar geleden