Hoe heet dit spel met vragen waarbij je rondrent naar kaartjes met nummers?

Ooit op een feest had iemand een heel leuk spel georganiseerd.
Het ging ongeveer zo:
In het hele gebouw (meerdere ruimtes) hangen kaartjes op.
Elk kaartje heeft een nummer en ze hangen door elkaar op willekeurige plekken.
De meeste kaartjes hebben vragen op zich, maar er zijn ook kaartjes met de tekst "Fout, ga terug naar nummer ...".
De vragen zijn altijd meerkeuzevragen, waarbij achter elke antwoordoptie een nummer staat van het volgende kaartje.
Als je een antwoord op een vraag kiest, moet je naar het nummer lopen wat bij dat antwoord hoort. Dat kaartje waar je naartoe loopt zegt dan ófwel "fout, ga terug naar nummer ...", of het kaartje bevat een nieuwe vraag.

Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Je speelt het alleen of in groepjes. Iedereen begint volgens mij bij een ander nummer.
Je moet dus steeds door het gebouw rondrennen en het kaartje zoeken met het nummer waar je naartoe moet.
Wie het eerste de hele "route" compleet had, was de winnaar volgens mij.

1.6K

Antwoorden (1)

Zo iets:
Slingerslampamper
Een slingerslampamper is een reeks vragen met nummers met daarbij twee mogelijke antwoorden. Als je denkt dat het het ene antwoord is moet je naar een bijbehorend nummer en als je denkt dat het het andere antwoord moet zijn moet je naar een andere bijbehorend nummer. Eenmaal aangekomen bij dat nummer staat er of het antwoord op de vorige vraag goed of fout beantwoord is en wordt gevolgd door een nieuwe vraag.
een jaar geleden