Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit spel met vragen waarbij je rondrent naar kaartjes met nummers?

Ooit op een feest had iemand een heel leuk spel georganiseerd.
Het ging ongeveer zo:
In het hele gebouw (meerdere ruimtes) hangen kaartjes op.
Elk kaartje heeft een nummer en ze hangen door elkaar op willekeurige plekken.
De meeste kaartjes hebben vragen op zich, maar er zijn ook kaartjes met de tekst "Fout, ga terug naar nummer ...".
De vragen zijn altijd meerkeuzevragen, waarbij achter elke antwoordoptie een nummer staat van het volgende kaartje.
Als je een antwoord op een vraag kiest, moet je naar het nummer lopen wat bij dat antwoord hoort. Dat kaartje waar je naartoe loopt zegt dan ófwel "fout, ga terug naar nummer ...", of het kaartje bevat een nieuwe vraag.

Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Je speelt het alleen of in groepjes. Iedereen begint volgens mij bij een ander nummer.
Je moet dus steeds door het gebouw rondrennen en het kaartje zoeken met het nummer waar je naartoe moet.
Wie het eerste de hele "route" compleet had, was de winnaar volgens mij.

1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo iets:
Slingerslampamper
Een slingerslampamper is een reeks vragen met nummers met daarbij twee mogelijke antwoorden. Als je denkt dat het het ene antwoord is moet je naar een bijbehorend nummer en als je denkt dat het het andere antwoord moet zijn moet je naar een andere bijbehorend nummer. Eenmaal aangekomen bij dat nummer staat er of het antwoord op de vorige vraag goed of fout beantwoord is en wordt gevolgd door een nieuwe vraag.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding