Welke postzegel is dit?

Ik ben lang op zoek geweest maar ik kan deze niet vinden. Weet iemand welke nvph dit is? ( 7,5 cent port rood/oranje gekleurd)

Picture for question
1.6K
Antoni
2 jaar geleden
Op deze website http://catalogue.klaseboer.com/vol2/html/nethepor.htm lijkt de zegel te worden genoemd (7 1/2 c red) en er zijn verschillende zegels op die site met dezelfde tekst (Te betalen, Port), maar er is helaas geen afbeelding van 'jouw' zegel te zien op de website. Deze zegel http://catalogue.klaseboer.com/vol2/html/nethe/indp24c.gif (van 5 cent) op die website lijkt van dezelfde serie te zijn.

Antwoorden (1)

Geen postzegel maar een portzegel uit Nederlandsch Indië. Die werden gedrukt op dezelfde drukplaten als de Nederlandse blauwe portzegels, maar dan in oranje-rood.
. . .
En na heel lang zoeken eindelijk gevonden dat het NVPH-nummer P27 is.
Amadea
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Waaruit concludeer je dat dit P27 is? Als ik NVPH-nummer P27 google, vind ik steeds opnieuw een zegel van één gulden met een overdruk van 3 cent, die het nummer P27 heeft.
Amadea
2 jaar geleden
Dat schrijft (in de tweede link) Anne Cusuina bij deze serie.
Antoni
2 jaar geleden
Je hebt gelijk. Dan lijkt mij de nummering van de NVPH niet consistent, of ik begrijp de nummering niet... Hopelijk begrijpt de vraagsteller dit allemaal wel.
Antoni
2 jaar geleden
Hier https://www.annecusuina.nl/a-49006983/portzegels/nvph-p23-p39-ongebruikt-cijfer-en-waarde-in-rood-1913-1940/#description vind je wat je vermeld hebt in je reactie.