Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een draaiende knop maken?

Ik wil voor mijn dochter een houten keukentje pimpen door er knoppen op te maken die moeten dienen als fornuisknoppen. Ze moeten dus kunnen draaien zonder dat de schroeven losser of vaster draaien. Hoe doe ik dat??
Bijgaand de knoppen met bijbehorende schroeven.

Picture for question
2 jaar geleden
3.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Het gaat niet om schroeven maar een bout. Je kunt een bout op het draad draaien tot waar die blijft draaien lijm hem dan vast.
Amadea
2 jaar geleden
Nog een tip: zet er met witte nagellak een paar streepjes of cijfers op zodat zichtbaar wordt of de pit op lage of hoge stand staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt de schroeven vastzetten met behulp van een borgmiddel (locktite) op de plaats waar de knoppen nog net goed draaien. Je kunt ook de schroefdraad beschadigen, waardoor de schroef zwaar in de knop draait.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Het gat iets groter boren, zodat de schroefdraad niet in het hout schroeft, maar gewoon los draait.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
paulus811
2 jaar geleden
Maar dat geeft niet hetzelfe 'gevoel' als een knop die je op een bepaalde stand kunt zetten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding