Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ergens vissen zonder vergunning?

Ik ben laatst wezen vissen voor de eerste keer, ik heb nu zelf een vishengel gekocht en vroeg me af of je in bepaalde wateren of plassen kan vissen zonder vergunning.

ik zie vaak mensen vissen bij een klein watertje in de buurt, kan dat zonder vergunning?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Alleen in privé viswater mag je vissen zonder vergunning, maar dan heb je wel toestemming nodig van de eigenaar.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
In de visserijzone aan zee.
Met de visserijzone wordt de Noordzee langs de Nederlandse kust aangeduid, aansluitend op het zeegebied en de kustwateren. De visserijzone is eigenlijk wat wij in de volksmond 'zee' noemen.
In de visserijzone, de kustwateren en het zeegebied hebt u voor het vissen met hengels geen visvergunning nodig.
In de kustwateren geldt de beperking van (maximaal) twee hengels. Het vissen met een peur of een spieringtuig is in de kustwateren ook vrij, mits het visrecht bij de staat berust. Heeft een ander het visrecht dan is voor de peur en het spieringtuig wel een vergunning vereist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding