Kent iemand een motorisch voertuig waar je aan kan sleutelen, wat niet verzekert hoeft te worden?

Ik heb geen opslag plaats om bijv. Een scooter op te slaan en verzekeren kost nogal veel voor me, maar ik wil iets hebben waar ik aan kan sleutelen. Zou iemand iets weten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
anneliez
3 jaar geleden
probeer een bijbaantje bij de plaatselijke rijwielhersteller te vinden.

Antwoorden (2)

Een grasmaaier. Of een tractor.

Maar als je geen ruimte hebt voor een scooter, dan heb je wellicht ook geen ruimte voor een grasmaaier. In de meeste (alle?) gemeentes is het niet toegestaan om een voertuig op de openbare weg (parkeerplaatsen horen ook bij de openbare weg) te zetten om er aan te sleutelen. Op de openbare weg sleutelen mag alleen als het voertuig stuk is gegaan en ter plekke gerepareerd moet worden om weer te kunnen gebruiken.

Voor een hobby als sleutelen aan voertuigen zul je toch echt een plek moeten regelen. In veel plaatsen zijn gezamenlijke werkplaatsen, waar hobby sleutelaars zoals jij bij elkaar komen, samen de huur van de werkplaats betalen, je kunt er van elkaar leren en eventueel elkaars gereedschap lenen.

Wil je een oude auto of scooter om aan te sleutelen en niet (ook niet voor proefritjes!) mee op de openbare weg te rijden, dan kun je het voertuig laten schorsen. Je betaalt dan (tijdelijk) geen verzekering en wegenbelasting.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Een schorsing gaat direct in en duurt 1, 2 of 3 jaar. Na de door u gekozen schorsingsperiode loopt de schorsing automatisch af en moet u direct weer voldoen aan de voertuigverplichtingen. Voor beëindiging van de schorsing kunt u een APK uit laten voeren. Voor meer informatie gaat u naar APK-keuren tijdens schorsing. U kunt de schorsing ook verlengen.
tinus1969
3 jaar geleden
Aanvulling: Sleutelen op de openbare weg kan dubbel verboden zijn; ten eerste omdat een parkeerplaats alleen gebruikt mag worden voor het parkeren van auto's (in veel gemeentes mogen bv caravans max 72 uur staan); ten tweede vanwege overtreding van milieuwetgeving (zodra je bv olie gaat morsen).
ronron1212
3 jaar geleden
Een tractor moet ook verzekerd zijn op de openbare weg.
Radiografische autootjes zijn vaak ook met een verbrandingsmotor uitgerust. Okee, het is wat klein spul, maar daar kun je naar hartenlust aan sleutelen en ze nemen weinig ruimte in.

Hoeft het niet per-se een voertuig zijn, zoek dan op marktplaats eens naar een (defecte) 'stationaire motor' daar kun je ook een hoop (sleutel) lol aan beleven.