Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom voel ik mijn buikspieren niet branden tijdens buikspieroefeningen?

Ik ben al weken bezig met het trainen van mijn buikspieren, sinds quarantaine heb ik het weer opgepakt, om mijn sixpack naar voren te toveren. Ik ben een redelijk slank persoon en heb een laag vetpercentage, dus het is een kwestie van ontwikkelen nu. Echter zie ik heel weinig verbetering. Ik ben bang dat dat komt vanwege het feit dat ik mijn buikspieren niet voel branden tijdens de oefeningen. Ik probeer dat zoveel mogelijk te doen, maar het lukt me gewoon niet om die burn te voelen. Ook bij het planken voel ik niks en kan ik dit ruim 5 minuten volhouden, ik voel dan allesbehalve mijn buikspieren (en ja ik heb meerdere video's gezien; ik doe alles gewoon goed zoals het hoort). Is dit normaal of doe ik het dan tóch verkeerd en train ik mijn buikspieren niet goed genoeg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij echt 5 minuten kan planken, dan HEB je al zeer getrainde spieren.
Probeer de oefening aan te passen zodat het zwaarder word.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit zijn de leuke trainingen die ik zelf ook graag doe. Op gegeven moment zijn je spieren zo sterk, dat je ze niet optimaal hoeft aan te spannen om je oefeningen te doen. Voor de buikspieren gebruik ik momenteel het trimwieltje en maak ik oefeningen van drie series van 40 keer volledig strak uitrollen en terug. De plank doe ik ik nu 7 minuten met een gewicht vaan 5 kg dat ik van te voren op de billen leg als extra ballast. De buikspieren worden tijdens de plank zeer strak, maar voel ik verder niet, Wel de lange rugspieren gaan op gegeven moment opspelen. Ook een goed teken trouwens. Ik sport al mijn hele leven en ben nog steeds actief (2 x pw) in de sportschool en ben 76 jaar. Gewoon volhouden dus.
En in de coronatijd natuurlijk gewoon op zolder met een roeimachine, een paar ringen en wat gewichtjes naast het fitnesswieltje.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 mei 2020 17:21: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding