zijn zelfgemaakte spitzen slecht?

Ik heb zelf spitzen gemaakt vaan een plastic zakje als schoen en als punt een plastic bekertje. Met zakdoekjes papier als vulling om het wat zachter te maken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Amadea
4 jaar geleden
Dat kan nooit sterk genoeg zijn om als mens werkelijk op te dansen...
crispy
4 jaar geleden
een plastic zakje is niet goed, een plastic bekertje als punt is ook niet goed. Inderdaad, dit is slecht.
Pieterke
4 jaar geleden
Die zijn inderdaad slecht. Ze zijn lang niet sterk genoeg.
Ritsuka
4 jaar geleden
Dit werkt voor geen meter
Ivana
4 jaar geleden
Ik vind het creatief. Als je er zelf plezier mee hebt is het een vondst. Je voeten zullen er niet aan lijden. Ga sparen voor echte spitzen en geniet zolang van je uitvinding. BRAVO
Amadea
4 jaar geleden
Hier staat een interessant artikel waaruit blijkt wat het belang van goede spitzen is: https://www.trouw.nl/cultuur-media/lijm-jute-lak-en-bloem-de-spitzenfluisteraar-weet-alles-van-goede-balletschoentjes~b9fc49a9/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geweldig creatief @HaLama!
Om echt op te (leren) dansen niet goed of genoeg.
Hang ze aan de muur of lijst ze in, want het is wel heel leuk wat je gemaakt hebt :P
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties ik heb het plastic zakje inmiddels vol geplakt met plakband (meerdere lagen) voor iets meer stevigheid. En een ander plastic bakje er op gedaan. Ik kon er op staan maar ik ga denk ik toch maar sparen voor echte.
benteeeltink
4 jaar geleden
Heel crea-bea, maar ik zou zeker stoppen met erop lopen!! Dat is echt heel slecht voor je voeten. Voordat je op spitzen mag dansen, moet je eerst zeker wel een paar jaar balletlessen volgen op normale, zachte schoentjes. Daarna zal een dansleraar/danslerares je vertellen dat je klaar bent voor spitzen, die je dan bij een speciale spitzenwinkel moet aan laten meten (gem kosten spitzen alles erop en eraan toch wel €100). Dan moet je spitzenlessen volgen, om te leren om goed op de spitzen te dansen zonder je voeten te verpesten.. alhoewel, spitzen verpesten je voeten sowieso wel een beetje.. Dus NOOIT zomaar spitzen kopen en zelf een beetje lopen dansen!!! Je kan makkelijk een enkel of ander botje breken en daarna NOOIT MEER KUNNEN DANSEN.

Antwoorden (1)

Spitzen zijn een type balletschoenen die worden opgebouwd met een lederen zool, een verharde tip van papier-maché en meerdere lagen stof. De schoen zelf is uit satijn of canvas. De slipper is ontworpen om balletdansers voor langere perioden op de tippen (sur les pointes) te laten dansen. De opbouw is ook zodanig sterk, de voet niet kan doorzwikken of breken. Met plastic zakjes en bekertjes kan je wel een mooie vorm creëren, maar zeker geen spitzen die veilig zijn voor je voeten.