ik heb een metaaldetector en ik wil munten vinden weet je waar dat kan in de buurt van nijmegen?

ik woon in Beuningen weet iemand een plek waar je dichtbij kan zoeken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet geen precise plek maar ik vind vaak veel (zonder detector) op duinen en bij weilanden.
benteeeltink
4 jaar geleden
In Arnhem is dit iig verboden, grappig genoeg, dus daar zou ik wegblijven ;)

Antwoorden (2)

De rivier de Waal is een rivier die al door de Romeinen werd gebruikt. Bij extreem laag water (zoals afgelopen jaar) kan je regelmatig metaal vinden in het zand tussen de kribben. Het kunnen munten zijn, maar natuurlijk ook andere zaken van metaal. Het is de zeer moeite waard om op pad te gaan als de waterstand van Nijmegen wordt gegeven in de buurt van de 500 (zie hiervoor de link van teletekst)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet niet of je per-sé oude munten wil vinden. Maar al dat geen eis is, ga dan eens op de parkeerplaats van een supermarkt zoeken. Zeker als er winkelwagentjes staan. Op zo'n parkeerplaats worden best wel wat munten verloren.