Hoe krijg ik een Bluetooth output voor mijn LP speler?

Ik heb een LP speler met tulp output. Ik wil deze graag via bluetooth koppelen aan boxen. Bestaat er een ding dat ik aan mijn LP speler kan hangen die de muziek via bluetooth doorzet naar boxen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Je zal dan twee apparaten moeten kopen.
Een BT-transmitter en een Phono-voorversterker.

Eerst gebruik je de voorversterker om van het phono-signaal een line-signaal te krijgen.
En dan sluit je die aan op een BlueTooth-transmitter.

Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/p/phono-voorversterker-power-dynamics-pdx010-phono-voorversterker-stereo-met-riaa-correctie/9200000073560384/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=sdyMsLPsAlzs07GO-sBFyQ.1_2.3.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-transmitter-receiver-voor-audio-op-tv-auto-alle-andere-apparaten-high-sound-definition-bluetooth-4-2/9200000103788037/?suggestionType=typedsearch&bltgh=gQdYdlFA-57Ln-2-GZlLSA.1_2.3.ProductImage
===

Met dank aan TurfGraver:

Of phono voorversterker nodig is zal afhankelijk zijn van de pick-up.
Veel moderne (en aan het eind van de pick-up tijdperk) hebben al een line level output.
Toegevoegd op 23 november 2019 17:14: tekst
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Of phono voorversterker nodig is zal afhankelijk zijn van de pick-up.
Veel moderne (en aan het eind van de pick-up tijdperk) hebben al een line level output.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hi LeonardN, dank voor jouw reactie - het is gelukt! Zelfs zonder de versterker.
Enige nadeeltje is dat er redelijk wat vertraging op zit, dus je hoort je naald van de LP speler en daarna pas de muziek. Het loopt niet sync met elkaar. Maarja, je kunt niet alles hebben!