heeft iemand tips zodat ik de flikflak weer durf?

we zijn sinds kort op turnen begonnen met het leren van de flikflak. ik ben in het begin een paar keer op mijn nek gevallen en daardoor durf ik het niet meer. Heeft iemand tips hoe ik hier over heen kom ik wil het namelijk wel graag weer leren maar als ik er sta durf ik niet meer.

2.4K

Antwoorden (1)

Het beste leer je de flikflak door het met behulp van anderen te oefenen.
Dus niet in je eentje, maar dat er minstens een iemand is die je kan helpen
https://howtogymnastics.jouwweb.nl/hoe-leer-je-de/flikflak
.
Wat je ook kunt doen is circuslessen volgen.
Er zijn meerdere mogelijkheden , bv Circus-Rotjeknor , waar je van alles kunt leren.
In het algemeen is het goed voor je motoriek, uithoudingsvermogen en je kracht. Dit allemaal geeft je meer zelfvertrouwen waardoor bepaalde angst kan verminderen of zelfs verdwijnen. Wanneer je genoeg oefent dan merk je dat kleine stapjes vooruitgang betekenen, dit lukt je door niet op te geven maar door te zetten.
https://circusrotjeknor.nl/in-de-circusloods/circuslessen/

Angst, faalangst, daar hebben veel mensen last van.
Goed dat je dit aanpakt, Sterretje, je kunt er iets aan doen. Succes hoor!
Toegevoegd op 01 oktober 2019 15:10: bron, tekst