wat is de herkomst van dit muntje?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jouw muntje is van de stadsbus van 인천 [ien tjon]. Ook een havenstad maar geheel aan de andere kant van Zuid-Korea (nabij Seoel).

Antwoorden (1)

Het is een muntje uit Zuid-Korea.
Om precies te zijn een ruilmunt. Een wettige betaalmunt wordt uitgegeven door een overheidsinstantie en is vrij inwisselbaar voor goederen . Een ruilmunt heeft echter meestal een veel beperkter gebruik en wordt vaak uitgegeven door een privébedrijf, groep, vereniging of individu.
Dit muntje zou in de zeventiger jaren voor de bus gebruikt kunnen zijn.
Met dank voor de prachtige vertaling van FreekFluweel: “geldig in de stadsbus van Busan (havenstad)”.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je Simon V. Weet je misschien ook nog de datum en de waarde,dat zou helemaal geweldig zijn?
SimonV
4 jaar geleden
De waarde is niet groot. Het zou een muntje uit de zeventiger jaren voor de bus kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
시내 = [sjie nè] = stads
버스 = [bò sù] = bus (Konglish: leenwoord) 부산 = [boe san] = Poesan (NL)/Busan(ENG) -> geldig in de stadsbus van Busan (havenstad)
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt! Toegevoegd.