Hoeveel euro kost een terrarium voor kameleons inclusief inhoud?

Ongeveer is goed genoeg, en ik wil de prijs weten van een ''woonready'' terrarium.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Woonready. :-) Woonklaar of liveready

Antwoorden (2)

Dat is geheel afhankelijk van jouw wens maar het goedkoopste volledig terrarium voor een kameleon, met lampen, ventilatoren en al, kost snel €400.00 tot €500.00, en dan hebben we het nog over een simpel ingericht terrarium, wil je een echt luxe terrarium is er geen prijs te noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom jij aan zoveel geld? Ik kom uit op ongeveer 280 euro. Ergens mis ik dan dus zo'n 150 a 200 euro, maar waar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BTW? Winst voor theodbn? :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, winst voor het berekenen :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
War denk je dat een sproei installatie kost? Wat denk je dat een goede verwarming kost (en geen wegwerpartikel van pets place)? Wat denk je dat een goede UVb lamp kost? Een een ficus alleen om te klimmen is ruim onvoldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sproei installatie: 6,29 http://www.marskramer.nl/gieters/emsa-plantenspuit-aubergine-0-7l.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En is dat geschikt voor in een terrarium? Elke keer als jij die plantenspuit in het terrarium gebruikt raakt het dier totaal gestrest daarbij heb je een ongelijkmatige verneveling. Ook de hoeveelheid kalk die op deze manier in het terrarium terecht komt is veel te veel. Als je een dier wilt verzorgen doe het dan goed en niet half bakken wat tenkosten gaat van het dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaar al die gestreste dieren in de natuur.... (Met beleid dus)
En kalk?
http://www.dadrogistonline.nl/products/display/gedestilleerd-water?gclid=CIvUzt_hurQCFUNa3godwmIAAQ
Oo ja, UVb lamp 30,95
Hout (gekookt) uit het bos, gratis. :) Maar ben met je eens, als je zo'n beest aanschaft MOET je hem verzorgen. (Dus tijd en aandacht.)
Maar daarom hoef je nog geen duur spul te kopen. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit een gigant gezien die met een plantenspuit de wereld kwam bevochtigen. Vergeet niet dat een mens vanwege zijn omvang een potentiële vijand is van een kameleon en dus elke keer dat je een terrarium opent krijgt het dier een schrikreactie. Daarbij blijft de verdeling van het water niet goed en bestaat er een grote kans dat je de lampen natspuit en daardoor de lampen laat springen. Daarbij kom je nu zelf alweer met extra kosten voor gedestilleerd water wat nog steeds niet het juiste effect geeft en men het terrarium vaker moet schoonmaken wat weer een bepaalde stressfactor oplevert voor de dieren, beter is het om osmose water te gebruiken. Betreffende het hout: Vraagsteller heeft het over een volledig ingericht verblijf en niet een verblijf waar nog vanalles bij moet. En als jij je eigen echt verdiept hebt in reptielen weet je ook dat een terrarium zo weinig mogelijk geopend moet worden, al is het maar voor het behoud van de temperatuur en de juiste luchtvochtigheid. Kou en stress zijn de meest voorkomende oorzaken van een ziekte bij een reptiel, bij sommige, zoals een kameleon, is ook de luchtvochtigheid van belang.
Een glazen terrarium die groot genoeg is kost rond de 180 euro.
Een lamp rond de 14 euro.
Verwarming rond de 20 euro
Bodembedekking ongeveer 3 euro voor 7L
En een grote ficus plant is circa 13 euro

Een kameleon zelf is ongeveer 50 euro.

Totaal dus circa: 280 euro

Wekelijks ben je rond 5 tot 15 euro kwijt, afhankelijk van de grootte van de bak en de kameleon(s)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar haal jij die goedkopen UV b lampen? Ik betaal voor een goede verwartmingsspot al €14.00. Hoe behaal jij de juiste vochtigheidsgraad in dit terrarium? Wat voor ondergrond heb je in jou terrarium? Wat voor klim- en rusttakken heb je in de bak? Sober bakje dat je dus hebt en totaal niet geschikt voor het houden van een kameleon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''Een lamp rond de 14 euro'' Ik dus ook.
Ondergrond is kokos aarde, ik heb zelf geen terrarium, maar alles online opgezocht. Ik heb inderdaad geen vochtigheidsgraad middelen, maar die kosten geen 150/200 euro gok ik.
Ik heb, zoals ik al zei, ficus planten berekend. Dus wat vergeet ik van 150/200 euro, dat jij wel hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kokosaarde in een een terraria voor een kameleon? Wil jij het dier dood hebben door schimmelvorming? Het is een dier uit de regenwouden niet uit een droogklimaat, de kokosaarde gaat schimmelen en rotten binnen een paar dagen. En waar haalt het dier zijn ozo benodigde UVb vandaan om vitamine D3 aan te maken? Ben blij dat ik geen kameleon ben die jij houdt. 1 ficus plant is dat alles wat jij als klimgelegenheid geeft aan het dier? Ga jij ook op de wc wonen? Daar heb je ook een pot waarop je kunt zitten.