Kunnen luchtbelletjes in een laag kunsthars kwaad?

Hallo,

Ik heb een laag kunsthars aangebracht. Ik heb diverse lagen gebruikt. De eerste 4 lagen zijn door onderdompeling en heb hier geen last van luchtbelletjes. De laatste laag heb ik door middel van een kwast aangebracht, maar hier heb ik last van luchtbelletjes.

Kunnen deze luchtbelletjes kwaad waardoor de lagen kapot gaan?

Peter

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gebruik zo'n föhn(verfstripper) lichtjes over het kunsthars, en je belletjes verdwijnen als sneeuw voor de zon...

Antwoorden (1)

Als de eerste 4 lagen kunsthars goed aan elkaar hechten zal de vijfde laag dat ook doen. Kleine luchtbelletjes maken de laag niet zwakker. Eventueel zal bij slijtage (indien dat mogelijk is door wrijvingen e.d.) de plekjes bij een luchtbelletje wat dunner worden. De lagen blijven echter één geheel en gaan dus niet kapot.