Kasseien ofwel kinderkopjes zijn sowieso moeilijk te leggen vanwege de verschillende afmetingen. Zorg, dat je een ondergrond hebt van ca 10 cm los wit zand (metselzand of brekerszand); eventuele zwarte rond moet je dus uitgraven.. Hark je oprit gelijk en stamp het aan. Leg je kasseien zodanig, dat je toch zoveel mogelijk gelijke diktes hebt; alleen op die manier krijg je de zaak een beetje vlak. Voor een steen die wat dikker is moet je wat zand verwijderen; voor een steen die wat dunner is wat zand extra eronder. Aankloppen van kasseien met een rubber hamer werkt niet zo geweldig. Je kunt het beste de toch zware stenen hard op het zand laten vallen; meteen natuurlijk op de juiste plek.
Als je klaar bent moet je de stenen voegen met brekerszand. Strooi dit royaal over de kasseien en veeg dat enige malen in de kieren.
Succes met het toch wel zware werk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
johny222
3 jaar geleden
beste Elder, dit is het eindresultaat...