Buiten spel voor 4 personen zonder materiaal hoe doe je dat?

buitenspel voor 4 personen zonder materiaal hoe bereid je zoiets voor

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Boter, kaas en eieren “life”

Teken op de grond een rooster van 4 bij 4 vakken. Met 6 of 8 spelers vorm je 2 teams, de kruisjes en de rondjes. De spel-regels zijn dezelfde als voor boter, kaas en eieren op papier. Om beurten gaat een van de spelers van elk team in een willekeurig vakje staan. Het team dat als eerste 3 van zijn spelers op een rij krijgt, scoort een punt.

Kruiwagenrace

De spelers vormen paartjes die samen een kruiwagen vormen. De ene speler gaat op zijn buik liggen en steunt op zijn handen, de andere tilt hem bij de voeten op. Na het startsein racen de kruiwagens naar een afge-sproken plek. Welk paartje wint de race? Het wordt moeilijker en ook leuker als je op de rug van de kruiwagen een beker water zet…

Boompje verwisselen

Zoek in het bos of in een park een aantal bomen die vlakbij elkaar staan. De spelers gaan elk bij een boom staan, een speler staat in het midden tussen de bomen in. Op een afgesproken teken wisselt iede-reen van boom. De speler in het midden probeert op dat moment een boom te bemachtigen. Lukt dat, dan gaat de speler die op dat moment geen boom heeft, in het midden staan. Als het niet lukt, blijft dezelfde speler in het midden staan. Wie staat er het minste aantal keren in het midden?
Enkele voorbeelden van eenvoudig uit te leggen spellen.
Toegevoegd op 22 april 2019 11:19: tekst
4 jaar geleden
Je moet in ieder geval de regels van het spel goed kennen en je moet deze goed kunnen uitleggen aan de deelnemers. Ook moet jij, als spelleider, weten wat er gedaan moet worden als er een misverstand ontstaat over de spelregels. Zo'n probleem moet jij kunnen oplossen. Bereid je daarop voor.

Misschien moeten de deelnemers de spelregels van tevoren nog ontvangen? Zorg er dan voor dat ze de spelregels (kunnen) ontvangen, op papier of via de mobiele telefoon.

Je moet ervoor zorgen dat de locatie geschikt is voor het spel, en dat het spel dáár gespeeld màg worden. Je moet er ook voor zorgen dat de locatie vrij is op het moment dat jij daar het spel wil gaan spelen. Ook zal de locatie vrij moeten blijven tot het einde van het spel. Er moet niet iemand anders die plek claimen.

Alle deelnemers moeten weten waar ze moeten zijn en hoe laat ze daar worden verwacht. Daar moet jij ook voor zorgen.
...
Misschien moet je ook voor alternatieven zorgen. Wat doe je bijvoorbeeld als er maar drie deelnemers komen opdagen of als een deelnemer het door jou gekozen spel niet kan of wil spelen? Zorg ervoor dat je dan een alternatief hebt.
Toegevoegd op 22 april 2019 11:33: tekst
Antoni