de films van frankenstein en dracula en werewolf vallen samen maar hoe en wanneer?

de films vallen samen maar wat is de volgorde en welke film moet je eerst bekeken hebben?
ik heb het over de filmreeks met dracula uit 1931
ik zou graag de hele filmreeks bekijken maar de films vallen in elkaar dus welke film moet ik eerst kijken om te kunnen volgen?
bv.
dracula
frankenstein
dracula etc etc.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
en wat is de volgorde dan van de frankenstein filmreeks en de daarop volgende dracula reeks?

Antwoorden (1)

In volgorde :
Dracula (1931)
Dràcula (1931)
Frankenstein (1931)
Bride Of Frankenstein (1935)
Werewolf Of London (1935)
Dracula's Daughter (1936)
Son Of Frankenstein (1939)
Ik weet niet of je deze ook bedoelt met werewolf dus daarom ga ik hem er gewoon bij lijsten, The Wolf Man (1941)
The Ghost of Frankenstein (1942)
Frankenstein Meets the Wolf Man (1943)
Son of Dracula (1943)
House of Frankenstein (1944)
House of Dracula (1945)
She-Wolf of London (1946)
Dracula (1979)
Van helsing (2004)
Dracula Untold (2014)