kent iemand de volgorde van de filmseries van dracula en van frankenstein?

ik kan maar geen deftige lijst vinden met de volgorde van de de filmseries
bij dracula kom ik niet verder dan:
- dracula
- dracula's daughter
en bij frankenstein kom ik niet verder dan:
- frankenstein
- bride of frankenstein
- son of frankenstein

en hoe zit het met house of frankenstein?
ik geraak er niet aan uit

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat is precies je bedoeling van je vraag? Er zijn meerdere losse films en filmseries gemaakt over de twee personages (en hun familieleden). De twee series die je benoemt noem je al in volgorde. Andere films staan daar weer geheel los van.

Het beste antwoord

Van hoog naar laag:
(1970) Taste the Blood of Dracula
(1970) Scars of Dracula
(1968) Dracula Has Risen from the Grave
(1966) Dracula: Prince of Darkness
(1960) The Brides of Dracula
(1958) Horror of Dracula
(1957) Blood of Dracula
(1948) Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein
(1945) House of Dracula
(1944) House of Frankenstein
(1943) Son of Dracula
(1936) Dracula's Daughter
(1935) Mark of the Vampire
(1931) Dracula
Zie verder:
http://dracula.cc/movies/movies_by_year/

Life Without Soul
The Monster of Frankenstein
Bride of Frankenstein
Son of Frankenstein
Hellzapoppin
The Ghost of Frankenstein
Frankenstein Meets the Wolf Man
House of Frankenstein
House of Dracula
Zie verder:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_featuring_Frankenstein%27s_monster
SimonV
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bij dracula:
op de website, is deze lange lijst een hele filmserie? zijn al de films vervolgen op elkaar?
en bij frankenstein:
Life Without Soul
The Monster of Frankenstein
Bride of Frankenstein
Son of Frankenstein
Hellzapoppin
The Ghost of Frankenstein
Frankenstein Meets the Wolf Man
House of Frankenstein
House of Dracula is dit de volledige filmserie die allemaal een vervolg op elkaar zijn?
SimonV
5 jaar geleden
Deze films zijn allemaal na elkaar verschenen in deze volgorde.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen. Sommige films hebben connectie met elkaar, sommige films staan (volledig) los van elkaar, ook al hebben ze dezelfde protagonist. De in de vraag genoemde films hebben een connectie (zelfde acteur, en productieteam) en zijn een vervolg van elkaar, andere films staan daar weer helemaal los van.
Er zijn meerdere Batmanfilms, waarvan je de Dark Knight trilogie als 3-luik moet zien. En er is ook de reeks van 4 films in de jaren 90. Die allemaal weer los staan van de film in 1960 die met de televisieserie samenhangt. Al de films die SimonV noemt zijn alle films van Dracula/Frankenstein, zonder dat daarin enige samenhang wordt gegeven. De vraag vraagt wel specifiek naar die samenhang (althans die noemt 3 films en 2 films die samenhang hebben).
SimonV
5 jaar geleden
Bedankt voor de toelichting.