Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor gereedschap?

Het lijkt een soort pons of pers met zeven gaten oplopend van 3/16"tot 5/8". Een kegelvormig element kan in het gekozen gat geperst worden. Niet duidelijk is welk materiaal ermee bewerkt wordt en wat daarvan het resultaat moet zijn. Merk Dako Boedex (laatste moeilijk te ontcijferen).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je zoekt op Dako Boerdex komt Google er meteen mee dat het een Felsapparaat is, voor het felsen van koperen en lichtmetalen pijp in verschillende hardheden.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helemaal correct @Amadea. Wij gebruikten het vroeger in de garage om remleidingen te maken. Met een speciaal hulpstuk kon je dubbel velzen (eerst naar buiten en vervolgens weer een stukje naar binnen klappen. +
paulus811
5 jaar geleden
Maar dan moet je wel weten dat je dáár op moet zoeken....+
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke antwoorden. Ik had pas op het laatst gezien dat er het woord "Boerdex" stond. Daarvoor had ik gezocht op "border" en dan vind je niets. Amadea en TegenXinnig bedankt voor de antwoorden. Binnenkort post ook weer een vraag want ik heb nog een mysterieus stuk meetgereedschap, waarvan ik vermoed dat het uit de autobranche komt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding