Hoe verwijder je een verzonken inbusbout die dolgedraaid is?

Helaas iets teveel kracht op de inbus bout gezet en nu is die echt volledig rond gedraaid.
Hij is dus echt zo dol dat bijna niets meer helpt.
Wat ook nog tegen zit is dat deze bout is verzonken.
Als ik de kop eraf boor, valt dan de spanning weg? Want dan zou ik met een schroefverwijder set het restant eruit kunnen halen.
Hij zit nu zo strak dat de spanning er wel af moet om hem los te krijgen.
Of moet ik hem volledig uitboren en een nieuw schroefdraad tappen?
Hoop het niet want het gaat om een net nieuwe fiets waar de schroef in zit..

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Ptobeer eens een oude platte schroevendraaier, die er nwt niet inpast, sla deze klem in de schroefkop en probeer te draaien eerst ff goed met kruipolie inspuiten is ook wel handig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met een taps toelopende linkse tap. Gaatje in de bout boren en dan met deze linkse tap losdraaien.