wat is een goede plek in amsterdam om met een model boot te varen?

ik woon in de buurt van de nieuwmarkt, en ik ben op zoek naar een plek waar ik met mijn net nieuwe robbe dolly harbour launch kan varen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Op de Bosbaan, de roeibaan in het Amsterdamse Bos. Daar is men dat al vanouds gewend, er waren zelfs wedstrijden mee.
Amadea
5 jaar geleden
De dichtstbijzijnde plaats om te varen met uw modelboot in de buurt van de Nieuwmarkt te Amsterdam zou op de Amstel bij de Magere Brug kunnen zijn.
Wettelijk hebt u te maken met het Binnenvaart Politie Regelement (BPR) waarin is vastgelegd waar u wel en niet mag varen.
Een modelbouwboot is géén schip en valt dus onder de regels van watersport bedrijven zonder schip.
Zie Artikel 8.08 watersport zonder schip.
Een persoon die zwemt dan wel die op andere wijze watersport bedrijft zonder gebruik te maken van een schip moet voldoende afstand houden van een varend schip of een varend drijvend voorwerp dan wel van een drijvend werktuig in bedrijf.
Waarschijnlijk wordt uw modelboot Robbe Dolly Harbour Launch 1:20 nieuwe versie radiografisch bestuurd (Radio Controlled semi-scale model of a launch to 1:20 scale.)
Men mag in ieder geval niet ongelimiteerd lawaai maken en volgens goed zeemanschap niemand in gevaar brengen. Denk na over wat je doet en zorg dat je geen last veroorzaakt. Mocht je een aanmerking krijgen van oom (of tante) agent, omdat er te veel kijkers langs de waterkant staan, blijf dan altijd beleefd en meegaand. Gemeente politie is geen waterpolitie, zij zijn niet altijd goed op de hoogte van de binnenvaartregels.
Bij twijfel kun je informeren bij de Gemeente.
Bij Muco modelbouw, Burgemeester Röellstraat 32 1064 BP kan men u zeker informeren waar u mag varen met de modelboot Robbe Dolly Harbour Launch. Muco modelbouw is gesloten in de week van 13 tot 18 augustus.
Op de Sloterplas aan de Oostoever is ook een mooi gebied, maar iets verder van uw woonadres - ruim een uur lopen.
U kunt ook bij de Algemene Nederlandse Scheepsmodelbouw Federatie (ANSF) info opvragen.
http://www.ansf.nl/
Toegevoegd op 05 augustus 2018 19:03: tekst