Op eBay is toch niet alles een veiling?

Ik heb een rode schaalmodel gekocht, maar moet het bedrag nog overmaken, echter heb ik hem toch liever in het zwart.
Nu wil ik de koop niet door laten gaan, uiteraard ga ik de verkoper netjes berichten, maar kan hij me echt dwingen om het model te kopen?
Ik heb naar mijn weten niet meegedaan aan een veiling.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Elke aankoop op eBay is bindend. Ook als je niet op het artikel geboden hebt.
eBay:
"Een winnend bod op een object of een aankoop met Nu kopen op eBay geeft aanleiding tot een bindende overeenkomst waarbij de koper verplicht is de transactie daadwerkelijk af te handelen.
Als je vindt dat je een geldige reden hebt om het object niet te kopen, kun je contact opnemen met de verkoper en je situatie uitleggen. Veel verkopers zijn bereid om samen met je naar een oplossing te zoeken, mits je open en eerlijk communiceert.
Als de verkoper niet reageert zoals je had gehoopt, wees er dan op bedacht dat je negatieve feedback en zelfs een waarschuwing niet-betalende koper kunt krijgen als je het object uiteindelijk niet koopt. Als je te veel aantekeningen wegens een onbetaald object in korte tijd hebt ontvangen, kan je account worden beperkt of geschorst."
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is wat ebay zegt.
Echter zijn veel verkopers op ebay bedrijven en die moeten zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en die gaat boven de ebay regels.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten