Kan je na bijsnijden foto nog steeds mooi in 15bij10cm afdrukken?

Als je na een stukje afsnijden van de foto hem nog steeds wilt uitprinten in 10bij 15cm, wordt die dan uitgerekt, omdat die dan niet meer in die vorm is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je hem in een verhouding 1 : 1,5 bijsnijdt en foto is van goede kwaliteit is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Als je hem in een verhouding 1 : 1,5 bijsnijdt."
Ik zou de verhouding 1,5:1 of 15:10 doen anders houd je niks over.
TurfGraver
6 jaar geleden
Of 30:20 of 20:60 of...
Ooo wacht dat ook allemaal een verhouding 1 staat tot 1,5. of 1,5 tot 1 (Maar net wat je hoog en breed noemt of hoe je de foto houdt) :/
Inekez1
6 jaar geleden
20:60 dan weer net niet...
Maar 1:1,5 en 1,5:1 en 15:10 en 10:15 en 20:30 is inderdaad allemaal hetzelfde als het gaat om fotoformaat. Lever je 15x10cm aan (hxb) dan wordt je foto afgedrukt in 10x15cm maar dan 90 graden gedraaid. Er gaat dan niets verloren. Maar dat zal de vraag niet zijn. Wat als je de foto bijsnijdt in 12x10 cm?

Antwoorden (1)

Foto's worden over het algemeen niet uitgerekt als de afmetingen van het digitale bestand niet overeenkomen met het papierformaat. Vaak wordt automatisch het hele papierformaat gebruikt. Is de foto niet in de goede verhoudingen, dan wordt er nog meer afgesneden (of gewoon niet afgedrukt).

Wil je een langwerpige foto, dan kun je in plaats van 10x15cm ook kiezen voor panoramaformaat. Voor een smallere foto kun je 10x13,3 kiezen.

Kijk van te voren waar je de foto wil laten printen en welke papierformaten er zijn. Lever je foto aan in het passende formaat om te voorkomen dat er nog wat wordt afgesneden.