Heb ik een kvk nodig?

Ik ben van start een online bedrijfje te gaan starten (Een minecraft server hosting) om precies te zijn, dit zal niet winstgevend zijn, heb ik hiervoor een KVK nodig? of word dit gezien als een hobby?

-- Groetjes Jarno

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
tinus1969
5 jaar geleden
Zie https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoeveel uur ga je er per week insteken? En hoeveel denk je te verdienen?

Antwoorden (1)

Als je goederen of diensten levert, daarvoor een meer dan symbolische vergoeding vraagt en deelneemt aan het economisch verkeer: dan voldoe je aan de basisvoorwaarden voor een inschrijving.
Dat de activiteit niet winstgevend is, is niet het criterium voor niet-inschrijving; veel bedrijven starten met aanloopverliezen.

Maak je reclame voor je bedrijf, zit er regelmaat in de bedrijfsactiviteiten,streef je naar winst en is die winst op redelijke termijn te verwachten: dan zou je dat over de streep moeten trekken om je in te schrijven. Bedenk dat je als ingeschreven ondernemer ook aangiften zult moeten doen voor de omzetbelasting, al heb je nog geen cent verdiend.

Wordt het ding voornamelijk gebruikt voor wat onregelmatige online activiteit in de hobbysfeer met wat vrienden, kennissen en familie dan hoef je je niet in te schrijven.